Adsız ölen çocuklar

Evde uyurken varil bombasıyla öldürülen,
sadece fotoğrafını görebildiğim fakat adını bir türlü öğrenemediğim
o masumun şahsında, adı çalınan bütün savaş çocukları nâmına…



I.

Zincirden boşanmış ırmaklar gördüm
Köpükler içinde dörtnala akan
Aşka şerholunmuş gözleri vardı
Koştukça toprağa cemre bırakan
Deli kısraklara benziyorlardı.

Dokunabilirsin, böyledir hayat
İçinde mevsimler damıtılırken
İçilmez, tuzludur, belki ağlanır
Kapılar görürsün girilemeyen
Eşiğinde sabır, uğunmaktadır.

Vetekabbelminnâ, ezanlar vakti
Burada isimsiz ölür çocuklar
Ve soğur yeryüzü siz bilmezsiniz
Fiç raporundaki bir virgül kadar
Yiten isimlere üzülmezsiniz.


II.

Bilenler söylemez söyleyen bilmez
Bir adım var benim, bir güzel adım
Annemin ağzında, gençlik tadında
Ne çok sevdiğimi şimdi anladım
Ve sevindiğimi, çağrıldığımda.

Oturur masada beş üzgün surat
Biz ölürüz adsız, onlar uyuklar
Şimdi olmaz derler zira üzgünüz
Ah burada adsız ölür çocuklar
Bayım seçilmiyor kirden yüzünüz.

Hayâl katilleri, ad emiciler
Sizinle küçük bir hesabımız var
Görürsünüz kimim, hangi yaştayım
Ordularınızla üç vakte kadar
Toparlanıp gelin, ben çıkıştayım;

Osman Bülent Manav  25 Mart 2014, İstanbul

Popüler Yayınlar